Korszerűsítés vár a Kisföldalattira

125 éve szolgálja a fővárosiak közlekedését a Kisföldalatti, azaz, az 1-es metró. Karácsony Gergely a hétfőn tartott online rendezvényen beszélt a Millenniumi Földalatti Vasút átadásának 125-ik évfordulója alkalmából tartott rendezvényen a Kisföldalatti felújításáról.

Az interneten közvetített eseményen elmondta, hogy itt az ideje a járműcsere-program elindításának. Hozzátette, hogy „hamarosan elkészülnek a tervek, a műszaki dokumentáció”. Facebook- posztjában így fogalmaz:

A Millenniumi Földalatti Vasút Budapest és Magyarország nagy büszkesége. Amikor megépült, Budapest diktálta a tempót a többi nagyvárosnak, ugyanis ez volt a világ első elektromos üzemeltetésű földalatti vasútja.”

A fővárosban közlekedőknek talán a legfontosabb, hogy a vonal nincsen akadálymentesítve. Így akár babakocsival közlekedők, akár mozgásukban korlátozottak, kerekesszékesek, illetve idősek csak korlátozottan vagy szinte alig tudják használni. Ezeket a szempontokat vette figyelembe a stratégiai tervezés, illetve a megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése során a Fővárosi Önkormányzat, illetve a BKK.

A BKK szerint négy fontos eleme van a korszrűsítésenk:

  • Új, korszerű járművek beszerzése.
  • A vonal meghosszabbítása mindkét irányban.
  • Az átszállási lehetőségek fejlesztése.
  • A vonal akadálymentesítés

Az új szerelvényeket az alábbiak szerint tervezik:

  • Egyterűek, légkondicionáltak, nagyobb belmagasságúak, valamint halkabbak lesznek.
  • A jelenlegieknél 4 méterrel hosszabbak, és belső terük lényegesen nagyobb befogadóképességű: a mai 161-ről 200 főre növekszik.
  • Külsejük rendkívül modern, ami az innovatív, jövőbe mutató megoldásokat szimbolizálja, hiszen a kisföldalatti a megépítésekor világszínvonalú újításnak számított.

A metrószakasz meghosszabítsa

A BKK több változatot is megvizsgáltatott, közülük az M3-as autópálya bevezető szakasza menti meghosszabbítás bizonyult a legjobbnak. A meghosszabbított vonal első ütemben az autópálya szervizútja mentén halad a Kassai térig, a második ütemben a felszínen folytatódik. – írja a BKK

  • Az M1 metró eléri majd a külső körvasutat. 
  • Új átszállóhely jöhet létre a váci és esztergomi vasútvonal, a külső körvasút és az M1 metró találkozásánál

Íme, a látványtervek

/BKK