Útdíj bevezetését, a Városliget védelmét és több környezetvédelmi célt fogalmazott meg az LMP

Az LMP-Magyarország Zöld Pártjának budapesti szervezetei, szombaton tartott kongresszusukon konkrét célokat tartalmazó politikai nyilatkozatot fogadtak el.

A nyilatkozatban rögzítik, hogy az LMP következetes zölpolitikai céljai változatlanok, ezen célok eléréséhez a kormányváltás egy eszköz, hogy Magyarország végre a szavakon túl tettekben is elindulhasson a fenntarthatóság felé. Az LMP Budapest kongresszusa konkrét feladatcsomagot tett közzé, melyen a következő kormánynak dolgoznia kell:

  • A környezetünket és egészségünket terhelő gépjármű-forgalmat ne helyezzük át részvétlen és önző módon, ne terheljük másokra. A forgalmat mérsékeljük, csillapítsuk, csökkentsük!
  • A fenti cél érdekében vezessük be a használat- és szennyezésarányos útdíjat.
  • A közlekedés és a közlekedők biztonsága érdekében a megengedett sebességet lakott területeken fő szabály szerint maximáljuk 30 kilométer/órában, ami alól a főútvonalak jelenthetnek kivételt.
  • A lakott területeken átmenő tranzit teherforgalmat ne szolgáljuk ki újabb fejlesztésekkel.
  • A Galvani-projektet a fentiek figyelembevételével értékeljük újra, tervezzük át vagy vessük el.
  • Külső-Ferencvárosban ne épüljön magyar adófizetői forrásokból külföldi elitegyetem, de máshol sem.
  • Akár a Diákváros projekttel, akár a megfizethető lakhatás egyéb módon való biztosításával támogassuk a Budapesten tanuló diákokat.
  • A budapesti reptér környezeti hatástanulmányának elkészítése halaszthatatlan. A bővítést, különösen a légi-teherforgalom kapacitásainak bővítését ne támogassuk. A reptér működésének lakosságbarát újraszabályozását biztosítsuk.
  • A Városligetben nem támogatjuk további épületek építését. Az egykori Petőfi Csarnok helye legyen teljes egészében zöldterület. Amit még lehet, közparkként újítsunk meg a Városligetben.
  • A Normafát pihenésre és kirándulásra alkalmas városi erdőként, nem szórakoztató központként kell kezelni, megújítani.
  • A Népligetet természetközeli és műemlék közparknak kell meghagyni, ennek megfelelően kell fejleszteni.
  • Az Aquincumi híd esetében teljes körű konzultációt és minden lehetséges szcenárió vizsgálatát várjuk el, beleértve azt is, hogy nem épül híd, vagy csak a tömeg-, gyalogos és kerékpáros közlekedés számára épül híd.
  • A budapesti agglomerációban korlátozzuk a települések további szétterülését az ingázási kényszer és az ebből fakadó budapesti és agglomerációs problémák csökkentése érdekében.
  • Mind a fővárosban, mind az agglomerációban törekedjünk a  kompakt városi negyedek létrehozására. Mindenkinek legyen elérhető az élethez szükséges alapvető összes funkció és szolgáltatás 15 perces gyalog-, kerékpáros vagy tömegközlekedési távon belül.
  • Kerékpáros és gyalogos Budapestet fejlesszünk, az ehhez szükséges magas minőségű és sűrű infrastruktúrával.
  • A klímaváltozáshoz való alkalmazkodás érdekében védjük meg és növeljük a települési zöldterületeket: ültessünk fákat és alakítsunk ki új közparkokat.
  • A Duna-partot adjuk vissza az embereknek.