Az LMP-Magyarország Zöld Pártjának budapesti szervezetei, szombaton tartott kongresszusukon konkrét célokat tartalmazó politikai nyilatkozatot fogadtak el.
A nyilatkozatban rögzítik, hogy az LMP következetes zölpolitikai céljai változatlanok, ezen célok eléréséhez a kormányváltás egy eszköz, hogy Magyarország végre a szavakon túl tettekben is elindulhasson a fenntarthatóság felé. Az LMP Budapest kongresszusa konkrét feladatcsomagot tett közzé, melyen a következő kormánynak dolgoznia kell:
- A környezetünket és egészségünket terhelő gépjármű-forgalmat ne helyezzük át részvétlen és önző módon, ne terheljük másokra. A forgalmat mérsékeljük, csillapítsuk, csökkentsük!
- A fenti cél érdekében vezessük be a használat- és szennyezésarányos útdíjat.
- A közlekedés és a közlekedők biztonsága érdekében a megengedett sebességet lakott területeken fő szabály szerint maximáljuk 30 kilométer/órában, ami alól a főútvonalak jelenthetnek kivételt.
- A lakott területeken átmenő tranzit teherforgalmat ne szolgáljuk ki újabb fejlesztésekkel.
- A Galvani-projektet a fentiek figyelembevételével értékeljük újra, tervezzük át vagy vessük el.
- Külső-Ferencvárosban ne épüljön magyar adófizetői forrásokból külföldi elitegyetem, de máshol sem.
- Akár a Diákváros projekttel, akár a megfizethető lakhatás egyéb módon való biztosításával támogassuk a Budapesten tanuló diákokat.
- A budapesti reptér környezeti hatástanulmányának elkészítése halaszthatatlan. A bővítést, különösen a légi-teherforgalom kapacitásainak bővítését ne támogassuk. A reptér működésének lakosságbarát újraszabályozását biztosítsuk.
- A Városligetben nem támogatjuk további épületek építését. Az egykori Petőfi Csarnok helye legyen teljes egészében zöldterület. Amit még lehet, közparkként újítsunk meg a Városligetben.
- A Normafát pihenésre és kirándulásra alkalmas városi erdőként, nem szórakoztató központként kell kezelni, megújítani.
- A Népligetet természetközeli és műemlék közparknak kell meghagyni, ennek megfelelően kell fejleszteni.
- Az Aquincumi híd esetében teljes körű konzultációt és minden lehetséges szcenárió vizsgálatát várjuk el, beleértve azt is, hogy nem épül híd, vagy csak a tömeg-, gyalogos és kerékpáros közlekedés számára épül híd.
- A budapesti agglomerációban korlátozzuk a települések további szétterülését az ingázási kényszer és az ebből fakadó budapesti és agglomerációs problémák csökkentése érdekében.
- Mind a fővárosban, mind az agglomerációban törekedjünk a kompakt városi negyedek létrehozására. Mindenkinek legyen elérhető az élethez szükséges alapvető összes funkció és szolgáltatás 15 perces gyalog-, kerékpáros vagy tömegközlekedési távon belül.
- Kerékpáros és gyalogos Budapestet fejlesszünk, az ehhez szükséges magas minőségű és sűrű infrastruktúrával.
- A klímaváltozáshoz való alkalmazkodás érdekében védjük meg és növeljük a települési zöldterületeket: ültessünk fákat és alakítsunk ki új közparkokat.
- A Duna-partot adjuk vissza az embereknek.