14.1 C
Budapest
2021. október 23., szombat

Orbán fizetett propagandája helyett szivárványos hirdetést tett ki a belga De Standaard napilap

De Standaardnak nem szokása, hogy reklámokkal szembeszálljon a kormányokkal. Ma mégis egy teljes oldalt címezünk Orbán Viktornak – kezdi sorait Karel Verhoeven, a belga napilap főszerkesztője.

Ennek előzménye, hogy a magyar kormány több nyugati lapban is hirdetéseket (próbált) vásárolni, amelyben hét pontban fejtik ki, többek között azt, hogy az Európai Parlamentnek már nincs legitimitása és meg kell erősíteni a nemzeti parlamenteket. Emellett pedig a magyar parlament törvényeit sem Európa, sem az Európai Bíróság nem változtathatja meg. 

Verhoeven cikkjéből kiderült, hogy az De Standaard napilapnál is szerette volna a magyar kormány ezt a 7 pontját meghirdetni, de a De Standaard úgy döntött, hogy nem teszik közzé.

Túl cinikus médiafelületet eladni egy olyan kormányfőnek, aki korlátozta a szabad sajtót az országában.

A főszerkesztő kijelentette, ha egy európai országban egy törvénnyel akarják megfogalmazni, hogy mi a szerelem és hogyan beszélhetünk róla, akkor azt ellensúlyoznunk kell minden szabadságunkkal.

A magyar kormány fizetett hirdetése helyén ez szerepel a belga napilapban.

A De Standaard már a harmadik sajtóorgánum Belgiumban a La Libre Belgique és a De Morgen mellett, amely visszautasította a magyar kormány hirdetését. Viszont a dán Jyllands-Postenben és a spanyol ABC újságban már megjelent a magyar kormány egész oldalas fizetett hirdetése.

spot_imgspot_img

Kövess minket a közösségi médiában!

40,000követőTetszik
900követőkövető
4,200feliratkozóFeliratkozás

Korábbi híreink