150 milliós utascsalogató kampány tenderét írja ki a BKK

Aarhus, 2020. augusztus 10. Védõmaszkos utasok egy villamoson a dániai Aarhusban 2020. augusztus 10-én. A koronavírussal fertõzöttek számának növekedése miatt a helyi hatóságok szeptemberig kötelezõvé tették az arcot védõ maszk viselését a tömegközlekedési eszközökön. MTI/EPA/Ritzau/Bo Amstrup

A  Népszava írta meg, hogy az utasok visszacsábítását célzó kampány lebonyolításának keretösszege 150 millió forint, ami a fővárosi cégek esetében igen nagy összegnek számít.

A Budapest Közlekedési Központ valóban vesztesen jött ki a járványból, hiszen a home office és az online oktatás is nagyban hozzéjárult ahhoz, hogy az emberek nem a megszokott mértékben vették igénybe a szolgáltatásokat. A cég becslései alapján 25,5 milliárd forint menetdíjkiesést tapasztaltak a tavalyi évben, ráadásul pusztán a koronavírus-járvány elleni hatékony védekezés érdekében 100 millió forintot költöttek. Mindezt összevetve nagyjából 19-25 milliárd forinttal kevesebb bevételre számíthat a cég még idén is.

A BKK 5-15 kampány indítana, és a tenderen nyertes vállalkozó feladata lesz a BKK folyamatos, illetve kampányszerű kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi, médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása. A szerződésben külön kiemelik, hogy a BKK a különböző hagyományos médiumokon kívül az online csatornákon is kifejezetten nagy hangsúlyt szeretne fektetni a kampányokra, és hatékonyan eljutni az emberekhez az online térben.

A cég azt reméli, hogy ezzel a kampánnyal vissza tudják csalogatni az ügyfeleket a közösségi közlekedésbe, tekintve, hogy a koronavírusjárvány következtében nagyjából 40-50 százalékkal csökkent az utasforgalom.

Kiemelt kép: MTI / EPA