Kanász Nagy Máté és Ferenczi István közvetlenül az I Bike Budapest-felvonulás kezdete előtt tartott sajtótájékoztatót szombaton, kora délután a Culombo szobornál.
Áder János alkotmánybírósághoz fordulásáról, a kerékpáros közlekedés előnyeiről és annak megvalósíthatóságáról beszélt a két LMP-s politikus.
Kanász-Nagy Máté szerint a kevés pozitív dolgok egyike az utóbbi időszakban Áder János alkotmánybírósághoz fordulása. Hozzátette, hogy sajnálja, hogy a súlyosan melegellenes törvény megszavazásakor nem cselekedett hasonlóképpen. Valamint nehezményezte azt is, hogy a köztársasági elnök zöld utat adott aláírásával a Fudan Egyetem behozatalának.
Ezután áttért a kerékpáros közlekedése is. Szerinte az élhető Budapesthez mindkettő hozzátartozik. Az LMP társelnöke arra kért mindenkit, hogy pattanjon kerékpárra és használja azt ne csak aznap, hanem a lehető legtöbb alkalommal.
„Azt szeretnénk üzenni mindenkinek, akinek elege van a fővárosi dugókból, hogy van megoldás. Ez a kerékpáros közlekedés.”
– mondta Kanász Nagy Máté
Hollik Istvánnak is üzent, aki elmondása szerint folyamatosan az autós lobbi érdekeit képviseli.
Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke kapott ezután szót, aki elmondta, hogy sok kritikát kap a jelenlegi városvezetés amiatt, hogy állítólag nagyobbak a dugók, mint korábban. Ferenczi szerint azonban ez nem igaz, pláne a körút esetében nem.
„Amióta biciklisáv van, azóta feleakkora dugók vannak, hiszen két sáv helyett csak egyen tudnak állni a kocsik.”
– mondta Ferenczi.
Elismertze, hogy vannak hiányosságai még a körúti biciklisáv-projektnek, hiszen a Margit-körúton még nem sikerült megvalósítani a kerékpárosok részére elszeparált közutat.
Ezen kívül Ferenczi szerint vannak egyéb hálózati hiányosságok is, ami a kerékpáros közlekedési infrastruktúrát érinti. A nagy sugárirányú utak kerékpársávosítását hiányolja. Más pozitív, illetve negatív ösztönzőket is be lehetne vetni az LMP budapesti elnöke szerint. Példaként említette, hogy azokat a támogatásokat kéne bevonni, melyek a cégek autóira vonatkoznak.
Beszédét Ferenczi azzal zárta, hogy üdvözlik a Levegő Munkacsoport kezdeményezését, miszerint budapesti használat- és szennyezésarányos útdíjat vezessenek be. Annyit tett még hozzá, hogy csökkenteni kellene a kerékpárok áfáját és a kerékpárszerelés áfáját is.
/Fotók: Szüts Bendegúz | Jövő TV