Milliókba került a Fidesznek Karácsony Gergely Facebookos lejáratása

A Facebook hivatalos nyilvántartása szerint május 15-e óta a Fidesz kétszer is kiemelte pénzért a Karácsony gergelyről szóló videót: eddig 1,45 milliót költve rá. – írja a Népszava.

karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere múlt hét szombaton jelentette be, hogy miniszterelnök-jelöltként indul az ellenzéki előválasztáson. Ezt követően a kormánymédiában és a közösségi médiában elkezdtek terjedni az őt lejárató videók.

A videókban Karácsony Gergelyre úgy utalnak, mint Gyurcsány Ferenc bábjára, de feltűnik a képeken Soros György figurája is.

A portál kiemeli, hogy a Fidesz, amely ezen hirdetések finanszírozója, ugyanezt a technikát alkalmazta 2012 és 2014 között Bajnai Gordonnál, ami akkor beválni is látszott a Fideszes szavazók körében. Ennyire sok pénzt azonban még sosem fordítottak egy másik politikus lejáratására.

A Népszava szerint most összesen hét nap alatt majd 7 milliót költött reklámra a közösségi médiában a kormánypárt, ami ezen a felületen kiemelkedően nagy összegnek számít.

Ez azért is kiemelkedő szám, mert ahogy azt a Népszava cikkéből is megtudhatjuk, egy-egy posztot már pár tízezres ráfordítással is tömegekhez lehet eljuttatni, a párt pedig nagyjából ennyit is szán posztonként a terjesztésre. A csaknem 7 milliós összeget látva azonban jogosan gondolhatjuk, hogy a kormány bármennyit képes áldozni az ellenzék megszégyenítésének az oltárán.

A statisztikákból az is kiderül, hogy a videó eddig a Pest megyei és budapesti lakossághoz jutott el leginkább, amely köztudottan nem a Fidesz legerősebb körzete, így valószínűleg szándékosan célozták ezt a réteget a jól kigondolt propagandával.