A Regnskog norvég civil szervezet friss tanulmánya szerint a BMW, a Daimler, a Peugeot-t, Citroënt és Opelt gyártó PSA-csoport, a Renault és a Volkswagen is kapcsolatba hozható az erdőirtásokkal – írja a greenfo.hu.
Az autóipar bőrigényének 30 százalékát Brazíliából szállítják, ahol a világ legnagyobb marhabőr-export is zajlik. A gyártáshoz azonban hatalmas földterületekre van szükség, amelyhez sokszor az erdők kiirtásával jutnak hozzá, 90 százalékban illegális módon.
A brazil űrkutatási intézet adatai alapján az erdőirtás mértéke egyre gyorsabbá válik, a tavalyi évben például az amazóniai esőerdő 11 088 négyzetkilométerrel csökkent. Ez a szám rekordnak számít a korábbiakhoz képest. Az őserdők 2020-ban történt pusztításáról egyébként itt írtunk korábban.
Az Imazon brazil civilszervezet szerint az illegális erdőirtással szerzett területeket a legtöbb esetben a szarvasmarhák legeltetésére használják.
A tanulmány kiemeli, hogy az erdőirtás sajnálatos módon a marhabőr-ellátási láncban kulcsszerepet tölt be, és a vásárlók sosem lehetnek biztosan abban, hogy a megvásárolt anyagokkal nem járulnak hozzá az óriási mértékű erdőirtáshoz.
Az alapanyag az európai autógyárakhoz gyakran Olaszországon keresztül jut el, ahonnan leginkább Csehországba és Németországa szállítják. Itt gyártják a legtöbb autókba tervezett bőrülést, és innen viszik tovább őket a már felsorol autógyárakba.