Lesz klíma Budapest régi-új villamosain?

A főváros 25-30 éves használt frankfurti villamos-beszerzését bírálta Magyar Nemzet korszerűtlenségre, klimatizálhatatlanságra hivatkozva. A BKV reagált, elmondták, hogy miért van szükség a villamosokra, illetve a klimatizálhatóságról is beszéltek.

A BKV közleménye szerint:

„Sajnálatos módon az utóbbi napokban a tények részleges ismeretén és hibás értelmezésén alapuló téves információk jelentek meg a használt frankfurti villamosok beszerzésével, klimatizálhatóságával kapcsolatban”.

Hétfőn, a Magyar NemzetGrillezni jók Karácsony villamosai” címet viselő cikkében azt írta, hogy a villamosokat eladó német közlekedési vállalat, a VGF szerint utólag sem klimatizálhatók a frankfurti használt villamosok.

„1993-as, illetve 1997-es gyártmányúak, tehát a főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, amelyek ráadásul nem klimatizáltak.” – írja a Magyar Nemzet cikkében.

A BKK közleményében úgy reagált, hogy jelentős üzemidőtartalékkal rendelkező, magasabb szolgáltatási színvonalú, használt járművek felkutatása volt a cél. Átmeneti időszakra, legalább 15 éves időtávra javítanak a flotta átlagos életkorán és a szolgáltatási színvonalon.

A közlekedési vállalat hozzátette, hogy Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni találni, amely műszaki kialakítás szempontjából megfelelő. Bár a villamosok alapból nem klimatizáltak, de azóta a klímatechnológia jelentősen fejlődött, a berendezések kompaktabbak lettek.

A BKV hozzátette, hogy:

„A műszaki környezet és a lehetőségek folyamatos változását jól mutatja az a  tény is, hogy az R2-s széria vezetőfülkéit a német cég utólagosan már klimatizálta. Megerősítjük, hogy jelenleg vizsgáljuk a klímaberendezés lehetséges elhelyezésének részleteit, pl. statikai kérdéseket, elektromos tápellátást – célunk, hogy a járművek klímával felszerelve kerülhessenek majd forgalomba.”