Átlagosan havi háromezer forintot költenek a magyarok otthoni kávézásra – derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában.
A felmérésben 2700 ember vett részt, közülük több mint kétezren vallották magukat rendszeres kávéfogyasztónak. A válaszadók 28 százaléka viszont 3-5 ezer forintot költ kávézásra, míg 5 ezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó.
A felmérésből kiderült az is, hogy sokan kávéznak a munkahelyükön. Ők havonta legfeljebb 3 ezer forintot költenek erre. Viszot a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára (szerencsések).
Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka 3 ezer forintnál magasabb összeget költ havi szinten. Minden ötödik fővárosi szintén legalább 3 ezer forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra.
A megkérdezettek 60 százaléka kb 3 ezer forintot szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvencét. Egy espressóért átlagosan 482 forintot, míg latteért, vagy cappuccinoért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók.