Az LMP újbudai önkormányzati képviselője, Kreitler-Sas Máté még 2019 decemberében egyéni indítványban kezdeményezte, hogy a rendezési tervekből töröljék a „tervezett főútvonalat” a Hamzsabégi sétány nyomvonalán, ami az M1-M7 autópályát kötötte volna össze a Rákóczi híddal. Az egyhangúlag elfogadott határozat felkérte Újbuda országgyűlési képviselőjét a vonatkozó törvénymódosító javaslat benyújtására. Igaz, hogy másfél évbe telt meghallani a helyi lakók kérését, de a zöld párt örömmel fogadta, hogy most végre benyújtásra került a javaslat, így hamarosan hivatalosan is zöldterület lehet a Hamzsabégi sétány.
Örömtelinek tartják, hogy ebben a környezetvédelmi ügyben sikerült eredményt elérnie a helyi civileknek és az LMP-Magyarország Zöld Pártjának, de a Hamzsabégi sétányért vívott küzdelem ezzel még nem ért véget. Továbbra is kérik a kormánytól, hogy vizsgálja felül a több mint 1000 fa kivágásával járó Ferencváros-Kelenföld vágánybővítési projekt teherforgalmat növelő célkitűzéseit.
Álláspontjuk szerint a vasúti személyszállítás fejlesztése jó és támogatandó cél, azonban a vasúti teherszállítás növelése ezen a sűrűn lakott területen szerintük és az ott lakók szerint is elfogadhatatlan. Elvárjuk, hogy a kormány tegyen meg mindent azért, hogy Budapestet délről elkerülő V0 tehervasútvonal a lehető leghamarabb és költséghatékony módon épüljön meg.
A Jövő TV stábja korábban egy erről szóló teltházas lakossági fórumról is tudósított, amelyből szintén kiderült, hogy a helyi lakók nagy része a zöldterületek mellett saját otthonuk biztonságát is féltik Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. újabb beruházásától. A riport itt nézhető vissza: