A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) idén is közétett egy rövid, de annál érdekesebb jelentést a húsvéttal kapcsolatos statisztikákról.
A gasztronómia területén az idei húsvéti időszakban a magyarok 92 százaléka fogyasztott sonkát, viszont csak 6 százalék fogyasztott bárányt. A csokinyuszi még mindig nagy sláger a vásárlók körében, a magyar háztartások csaknem háromnegyede vásárolt legalább egyet.
Idén picivel, de többen díszitették ki lakásukat/házukat a húsvét alkalmából. Tavaly a magyar háztartások 60%-a tett így, idén viszont már 61% tett ki a lakásban legalább egy pirostojást. (Milyen hozadéka van a karanténnak, home officenak!)
Összesítve a magyar háztartások 17 ezer forintot költöttek húsvét alkalmából.
Az ajándékozás viszont visszaesett, ugyanis tavaly a háztartások több mint fele (52%) vásárolt ajándékot, idén ez már csak 45 százalék. Hasonló visszamaradás mutatkozik a tojásfesténél, tavaly 37% festett tojást, idén viszont két százalékkal kevesebben próbálták ki a hagyományt.