A francia fővárosban augusztus végétől 30 km/h sebességre lesznek korlátozva az autók. Párizsban – ritka kivételektől eltekintve – mindenhol életbe lép a sebességkorrlátozás.
A kivételbe a nagyforgalú és nagy áteresztő képességgel rendelkező közutak tartoznak. Párizs polgármestere, Anne Hidalgo kampányígérete augusztus 30-án lép életbe.
Az Anne Hidalgo-féle baloldali városvezetés azt a célt tűzte ki maga elé, hogy Párizsban csökkenjen az igénye és a létjogosultsága az autóknak. Ennek a célnak az egyik megtestesítője a nyár végén bevezetendő rendelet a sebességkorlátozásról.
Az utcákat a városvezetés biciklistákkal, gyalogosokkal idealizálja. Érvelésük szerint csendesebb, tisztább, barátságosabb nagyváros összképét szeretnék létrehozni.
Közvélemény-kutatások szerint a párizsi lakosság 59 százaléka támogatja a sebességkorlátozás bevezetését. A kutatás közben számos érv előkerült a megkrdezek által a döntés mellett:
- az 50 helyett 30 km/h-nál bekövetkező balesetek 9-szer kisebb eséllyel lesznek halálosak, és a sérülések is jóval kevésbé súlyosak;
- csökken a városi zajszennyezés;
- a városvezetés szerint a kisebb sebesség lehetővé teszi az utak szűkítését, több felület juthat a gyalogosoknak és közösségi funkcióknak.
Az egyik francia lap szerint az utcák 60 százalékára már most is ki van téve a 30-as korlátozást jelző tábla. Azonban Párizsban híresen nagy orgalmi dugók vannak. Ezek miatt a statisztikák szerint az átlagos utazási sebesség 16 km/h.
A francia jobboldali ellenzék azonban egyenesen ellenzi a korlátozásokat. Az ellenvélemény vitára kellene bocsátani a rendelet bevezetését. Főképp azért bírálják az intézkedést, mert szerintük az autós forgalom teljes eltüntetése a célja.