17.7 C
Budapest
2021. szeptember 17., péntek

A Riporterek Határok Nélkül közzé tette a sajtószabadság “ragadozóit”, köztük van Orbán is

Az Újságírók Határok Nélkül (RSF) összegyűjtötte azt a 37 állam- vagy kormányfőt, akik tömegesen küzdenek az országuk sajtószabadsága ellen. A sajtószabadság ragadozóinak egy része már több mint két évtizede küzd a sajtószabadság ellen, míg mások csak most csatlakoztak a feketelistához. Az idei lista pedig először tartalmaz két nőt és egy európai kormányfőt – közölte az RSF publikációjában.

A 37 ragadozó országából tizenkilenc van pirosra színezve az RSF sajtószabadság-térképén. Pirossal azokat az országokat jelölik, ahol a sajtószabdság helyzete rossz. További 16 ország pedig fekete színnel jelzik a térképen, ott a sajtó helyzete nagyon rossz.

A 37 zsarnok uralkodóból 13 az ázsiai-csendes-óceáni régióból származik. A listára felkerült személyek átlagéletkora pedig 66.

A ragadozók mindegyikének megvan a maga stílusa. Páran irracionális és paranoiás parancsok kiadásával teremt rémuralmat. Mások gondosan felépített, drákói törvényeken alapuló stratégiát fogadnak el. egy nagy kihívás az, hogy ezek az uralkodók a lehető legmagasabb árat fizessék meg elnyomó viselkedésükért. Nem hagyhatjuk, hogy módszereik új normává váljanak. – közölte Christophe Deloire, az RSF főtitkára.

KEDVENC CÉLPONTJA: FÜGGETLEN MÉDIA VÁLLALATOK

Ezt Orbán Viktorról írja az RSF, ugyanis kormányzása alatt bezáratta a Népszabadságot, oligarchái irányítása alá került az Origo és az Index is. Valamint állandóan támadják az RTL Klubot, a Magyar Hangot, Magyar Narancsot és a 24.hu-t. A Klubrádió megszűnését is az ő nevéhez fűzték.

Az illiberális demokrácia önjelöltjének nevezett Orbán 2010 óta pluralizálja és támadja a független médiát.

Az RSF szerint a közszolgálati műsorszolgáltatás propagandaszervezetté vált, a magánkézen levő médiacégeket pedig hallgatásnak vetette alá. A módszerek lehetnek finomak vagy pimaszok, de mindig hatékonyak. A Fidesz az oligarcháinak hála már az ország médiájának a 80 százalékát ellenőrzi. A csúcson a KESMA áll, amely kb. 500 kormánypárti médiaszervezetet irányít. A fennmaradó független médiákat pedig diszkriminálják a kormányzati hirdetések és a hivatalos információkhoz való hozzáférés hiányával.

A ragadozók csaknem fele (17) először jelent az RSF ’21-es listáján, amelyet 2016 óta tesznek közzé.

spot_imgspot_img

Kövess minket a közösségi médiában!

40,000követőTetszik
900követőkövető
4,200feliratkozóFeliratkozás

Korábbi híreink