52 ezer magyar zenei rendezvényt törölt el a járvány

A Music Hungary Szövetség közleményében leírta, hogy a koronavírus járvány okozta lezárások miatt 52.000 zenei rendezvény maradt el Magyarországon.

Weyer Balázs, a szövetség elnöke az ATV-nek elmondta, hogy normális esetben átlagosan egy évben 60.000 zenei rendezvényt tartanak meg. A pandémiás időszakban összesen 8000 koncert volt, ez 87%-os kiesést jelent a zeneiparnak.

Az elnök elmondta: „…a kultúrát meg kell menteni ahhoz, hogy a társadalom egyben maradjon. Ehhez három alapvető dologra van szükség: tervezhetőségre, azonnali és hatékony állami segítségre és az 5%-os kulturális áfa bevezetésére.”

A tervezhetőségben az számunkra a legfontosabb, hogy tudjuk hogyan lehet számítani a nyitsára, ismerjük a paramétereit.” – Nyilatkozta az ATV-nek. Közleményében úgy fogalmazott, hogy kiemelten fontos a tervezhető nyitás, hiszen a koncertek fesztiválok leszervezéséhez nem elég pár hét, valamint ha a szakma nem lát előre előfordulhat, hogy 2021 augusztusáig további 40.000 zenei rendezvény fog elmaradni, melyből tervezhetőséggel a fele, tehát 20.000 megmenthető lenne.

A Music Hungary Szövetség külön munkacsoportot alakított és együttműködik a kormányzati szervekkel.

A jelentős áfacsökkentés lehetőségeiről, ennek várható hasznáról, jelentőségéről szervezett kerekasztal-beszélgetésen Demeter Szilárd, a magyar könnyűzene megújításáért felelős miniszteri biztos, a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója, Weyer Balázs, a Music Hungary Szövetség elnöke, Tóth Tibor, a Music Hungary Szövetség főtitkára, Borsos László, a Live Nation Central and Eastern Europe Kft. ügyvezetője, valamint Balassa János könnyűzenei menedzser és promoter, az InConcert Produkció Kft. tulajdonosa vett részt.

Demeter Szilárd a beszélgetésben kiemelte, hogy teljes melszélességgel támogatja az áfacsökkentést. A kultúrpolitikus elmondta:

A könnyűzene nem szórakoztatóipari termék. Ha bárkit megkérdezünk az utcán, hogy idézzen valamit, ami az ő életkérdéseire válaszol, a többségnek nem vers vagy operaária jut az eszébe, hanem a popkultúrához nyúl. A magyarok nyolcvan százaléka csak popkultúrát fogyaszt.