Ahogy arról kedd este beszámoltunk, Semjén Zsolt nem sokkal éjfél előtt benyújtott egy törvényjavaslatot a felsőoktatás szabályozására vonatkozó törvények módosításáról, ám a javaslatban elrejtettek egy olyan javaslatot is, amely teljesen átírná a Médiatörvényt.
Ennek értelmében a közszolgálati médiában közzétett reklám és televíziós vásárlás időtartamát nem 8 percben határoznák meg óránként, hanem az elérhetné akár a 12 percet is. A közösségi médiaszolgáltatásban a törvény elfogadása és hatályba lépése után 6 perc helyett pedig maximálisan 8 percnyi reklám mehetne egyetlen egész órától egész óráig tartó időszakon belül.
A közmédiával kapcsolatban alapvetően is komoly aggályokat vetett fel az, hogy reklámokat engednek az adófizetői pénzből fenntartott médiumba. Október végén pedig megjelent egy javaslat az Országgyűlés Költségvetési Bizottsága előtt, amelynek értelmében jövő évben 10 milliárd forinttal megemelnék a közmédia költségvetését – amely alapján nehezen értelmezhető, mi szükség van a közmédiában a megemelt reklámpercre. Erről az alább megtalálható cikkben számoltunk be.
118 milliárd forintból gazdálkodhat jövőre a közmédia – Jövő TV
22 milliárd forinttal többet kaphat jövőre a közmédiát működtető Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap. Az MTVA költségvetésének növekedése már évek óta tart. 117,71 milliárd forintos költségvetéssel gazdálkodhat jövőre a közmédiát üzemeltető Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) – adta hírül a Telex az Országgyűlés Költségvetési Bizottsága hétfőn benyújtott javaslatára hivatkozva.